پلتفرم تجارت الکترونیک چیست؟

walladminنویسنده: walladmin
بازدید: 1,052 بازدید

پلتفرم تجارت الکترونیک چیست؟

پلتفرم تجارت الکترونیک یک راه حل نرم افزاری است که به کسب و کارها کمک می کند تا فروشگاه های آنلاین خود را بسازند و راه اندازی کنند. این می تواند شامل همه چیز از میزبانی تا پردازش پرداخت تا طراحی وب سایت و فراتر از آن باشد.  به عبارت دیگر، همه چیزهایی است که برای راه اندازی فروشگاه خود در یک مکان نیاز دارید . نمونه هایی از پلتفرم های تجارت الکترونیک عبارتند از Shopifyو Wix  وWoo Commerce و Squarespace.

بهترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ادغام‌ها را برای انتخاب ارائه می‌دهند که ساخت فروشگاه دقیق مورد نیازتان را آسان می‌کند. استفاده از آنها نیز آسان خواهد بود، بنابراین می توانید فروشگاه خود را به سرعت و بدون دردسر راه اندازی کنید.

نحوه انتخاب بهترین بستر تجارت الکترونیک

با انتخاب های بسیار زیاد پلتفرم تجارت الکترونیک، توجه به این که کدام ویژگی برای کسب و کار شما اهمیت دارد، حیاتی است.  به هر حال، چیزی که برای یک فروشنده کار می کند ممکن است برای همه فروشندگان جواب ندهد.  به عنوان مثال، شما ممکن است تنها چند چیز مختلف را بفروشید، به این معنی که نیازی به نرم افزاری ندارید که از موجودی بزرگی پشتیبانی کند.

یا، شاید شما یک فروشگاه مصالح ساختمانی دارید اما می‌خواهید به صورت آنلاین شعبه داشته باشید. به پلتفرمی با قابلیت‌های POS نیاز دارید، بنابراین موجودی به‌طور خودکار بدون توجه به جایی که خرید انجام می‌شود همگام‌سازی می‌شود و جدای از این ویژگی‌های این را در نظر بگیرید که آیا پلتفرم دارای گواهینامه SSL است.  این گواهی ضروری است و به مشتریان اطلاع می دهد که هنگام ثبت سفارش، از اطلاعات کارت بانکی آنها حفاظت می شود.

ویژگی های اساسی تجارت الکترونیک

مهم نیست که چه نوع پلت فرم تجارت الکترونیکی را انتخاب می کنید، ویژگی های خاصی وجود دارد که همه مشاغل برای موفقیت آنلاین به آن نیاز دارند ، این ویژگی ها شامل موارد زیر هستند:

  • فرایند پرداخت: بدیهی است که توانایی پذیرش پرداخت های آنلاین برای هر تجارت الکترونیکی ضروری است.  همه پلتفرم‌ها نوعی پردازش پرداخت را ارائه می‌کنند، اما مطمئن شوید که نوع پرداختی را که می‌پذیرند ممکن است به پردازشگر پرداخت یا حساب تجاری شما نیاز داشته باشد.
  • حمل دریایی. حمل و نقل یکی دیگر از جنبه های حیاتی تجارت الکترونیک است . اطمینان حاصل کنید که پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، ادغام‌های حمل و نقل متناسب با کسب‌وکار شما را ارائه می‌دهد . به عنوان مثال، اگر اقلام بزرگی را که نیاز به حمل بار دارند می فروشید، به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند با شرکت های حمل و نقل ادغام شود.
  • مدیریت موجودی . پیگیری موجودی کالا برای اطمینان از اینکه هرگز گرانفروشی نمی کنید یا موجودی آن تمام نمی شود، مهم است.  بیشتر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک نوعی مدیریت موجودی را ارائه می‌کنند، اما سطح جزئیات و ویژگی‌ها از پلت‌فرم‌های مختلف متفاوت است.
  • مدیریت مشتری. یک پلتفرم تجارت الکترونیک خوب همچنین نوعی مدیریت مشتری را ارائه می دهد.  این می‌تواند شامل مواردی مانند حساب‌های مشتری، لیست علاقه‌مندان، تاریخچه سفارش و وفاداری باشد.  این برای ارائه یک تجربه خوب برای مشتری و پیگیری سفارشات مشتریان شما مهم است.
  • تجزیه و تحلیل. تجزیه و تحلیل برای درک کسب و کار شما و دیدن اینکه کجا می توانید پیشرفت کنید حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که پلتفرمی که انتخاب می‌کنید تجزیه و تحلیل دقیق ارائه می‌دهد تا بتوانید مواردی مانند نرخ تبدیل، میانگین ارزش سفارش، ارزش طول عمر مشتری و موارد دیگر را ردیابی کنید.
  • بازار یابی. بازاریابی یک راه عالی برای هدایت ترافیک و فروش به فروشگاه شما است.  مطمئن شوید پلتفرمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌های بازاریابی مانند کوپن، ایمیل‌های سبد خرید رها شده و ادغام رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد.
  • مدیریت تولید. مدیریت محصولات شما برای اطمینان از دقت و سازماندهی امور مهم است. مطمئن شوید پلتفرمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌هایی مانند انواع محصول، مدیریت موجودی، بررسی محصول و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.
  • بهینه سازی موبایل. بهینه سازی موبایل برای اطمینان از ظاهر خوب و عملکرد صحیح فروشگاه شما در دستگاه های تلفن همراه مهم است.  مطمئن شوید پلتفرمی که انتخاب می‌کنید پاسخگو و سازگار با موبایل باشد.
  • امنیت. امنیت برای محافظت از داده های مشتریان و اطمینان از ایمن بودن فروشگاه شما از تقلب مهم است.  مطمئن شوید پلتفرمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌هایی مانند گواهی‌های SSL، حفاظت از رمز عبور و انطباق با PCI را ارائه می‌دهد

 

انواع بسترهای تجارت الکترونیکی: خود میزبانی در مقابل مبتنی بر فناوری ابری

پلتفرم های تجارت الکترونیکی به دو دسته مختلف تقسیم می شوند: مبتنی بر فناوری ابری  و میزبان خود(اینترنت از سرورها، کاربر‌ها و زیرساختی که آن‌ها را به هم وصل می‌کند تشکیل می‌شود. مشتری‌ها درخواست خود را به سمت سرور ارسال می‌کنند و سرور پاسخ آن‌ها را می‌دهد).  هنگامی که سایت تجارت الکترونیک خود را میزبانی می کنید، شما مسئول نگهداری سرور خود هستید. این می تواند دردسرساز باشد، اما همچنین به شما کنترل بیشتری بر مواردی مانند امنیت، زمان آپدیت و مقیاس پذیری می دهد.

از سوی دیگر، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مبتنی بر فناوری ابری، توسط ارائه‌دهنده پلتفرم میزبانی می‌شوند. این بدان معناست که شما نیازی به نگرانی در مورد مواردی مانند نگهداری سرور ندارید، اما همچنین کنترل کمتری بر روی سایت خود دارید.

  

پلتفرم های تجارت الکترونیکی خود میزبان

 

معایب: مزایا:
شما کنترل بیشتری روی سایت خود دارید. شما مسئول حفظ سرور خود هستید
شما می توانید سایت خود را آسان تر مقیاس کنید برای هاست و نام دامنه باید هزینه پرداخت کنید
ما می توانید ارائه دهنده هاست خود را انتخاب کنید شما باید بیشتر در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشید

 

 

پلتفرم های تجارت الکترونیک مبتنی بر فناوری ابری

معایب: مزایا:
شما لازم نیست نگران نگهداری سرور باشید کنترل کمتری روی سایت خود دارید
ویژگی ها و پشتیبانی بیشتری از ارائه دهنده پلتفرم دریافت می کنید شما نمی توانید سایت خود را به این راحتی مقیاس کنید
نیازی نیست که شما به اندازه فناوری باهوش باشی شما باید برای پلتفرم و برای نام دامنه هزینه کنید

 

 محدودیت ها و چالش ها
پلتفرم های تجارت الکترونیک با محدودیت ها و چالش هایی همراه هستند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

هزینه:  پلتفرم های تجارت الکترونیک می توانند گران باشند، به خصوص اگر به ویژگی های زیادی نیاز دارید. درباره ویژگی‌های مورد نیاز خود تحقیق کنید و هزینه پلتفرم را با هم مقایسه کنید تا مطمئن شوید که برای کسب و کار شما مناسب است. برخی از پلتفرم‌ها برنامه‌های رایگان را تبلیغ می‌کنند، اما معمولاً ویژگی‌های محدودی دارند یا هزینه‌های پردازش بالاتری دارند.

پیچیدگی: راه اندازی و استفاده از پلتفرم های تجارت الکترونیک می تواند پیچیده باشد. پلتفرمی را انتخاب کنید که کاربر پسندuserfriendly   باشد و به راحتی قابل پیمایش باشد. به دنبال مواردی مانند پشتیبانی ۲۴/۷ مشتری، اسناد واضح و رابط کاربر پسند باشید. شما پلتفرمی را نمی‌خواهید که آنقدر پیچیده باشد که نتوانید از آن استفاده کنید، یا پلتفرمی با تیم پشتیبانی ضعیف باشد.

سفارشی سازی محدود:  برخی از پلتفرم های تجارت الکترونیک از نظر سفارشی سازی بسیار محدود هستند. اگر به سفارشی‌سازی زیادی نیاز دارید، مطمئن شوید که پلتفرمی که انتخاب می‌کنید می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. در غیر این صورت، در نهایت پول زیادی را صرف راه‌حل‌ها و سفارشی‌سازی‌هایی خواهید کرد که می‌توانستند با یک پلتفرم انعطاف‌پذیرتر از آن اجتناب کنند.

عدم کنترل: سطح کنترلی که شما بر روی وب سایت خود دارید بین پلتفرم های میزبانی شده و خود میزبان متفاوت است – همه اینها بستگی به نیاز شما دارد. اگر داشتن استقلال کامل برای شما کلیدی است، پس مطمئن شوید که انتخاب پلتفرم قبل از انجام هر کاری منعکس کننده آن است

ملاحظات اضافی

علاوه بر ویژگی‌ها و محدودیت‌های پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، چند ملاحظه دیگر نیز وجود دارد که باید در هنگام انتخاب یک پلتفرم در نظر داشت:

  • اندازه فروشگاه:اندازه فروشگاه شما نوع پلتفرم مورد نیاز شما را تعیین می کند. اگر تازه شروع کرده اید، یک پلتفرم ساده با ویژگی های اولیه کافی است. با این حال، اگر یک فروشگاه بزرگ یا پیچیده دارید، به پلتفرمی با ویژگی‌های قدرتمندتر نیاز دارید تا نیازهای شما را برآورده کند.
  • گردش موجودی:فراوانی گردش موجودی شما بر نوع پلتفرم مورد نیاز شما نیز تأثیر می گذارد. اگر گردش مالی بالایی دارید، به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند ترافیک و تراکنش های زیادی را مدیریت کند.
  • روش‌های پرداخت:مطمئن شوید پلتفرمی که انتخاب می‌کنید می‌تواند روش‌های پرداختی را که می‌خواهید استفاده کنید، در خود جای دهد. برخی از پلتفرم ها فقط با ارائه دهندگان پرداخت خاصی کار می کنند، بنابراین مهم است که قبل از تعهد به یک پلتفرم، این موضوع را بررسی کنید.
  • روش‌های ارسال:مانند روش‌های پرداخت، روش‌های ارسالی که می‌خواهید استفاده کنید نیز باید با پلتفرمی که انتخاب می‌کنید سازگار باشد. در غیر این صورت، باید از یک راه حل استفاده کنید یا پلتفرم دیگری پیدا کنید. به عنوان مثال، drop shipping  فقط با پلتفرم های خاصی کار می کند.
  • محلی سازی:اگر می خواهید به مشتریان در چندین کشور بفروشید، به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند زبان ها و ارزهای مختلف را در خود جای دهد. مطمئن شوید پلتفرمی که انتخاب می‌کنید می‌تواند نیازهای بومی‌سازی شما را پشتیبانی کند.
  • قابلیت‌های Omni channel:اگر می‌خواهید از طریق چندین کانال (به عنوان مثال، حضوری، آنلاین، تلفن همراه، اجتماعی) بفروشید، مطمئن شوید که پلتفرمی که انتخاب می‌کنید می‌تواند از استراتژی همه‌کاناله شما پشتیبانی کند. همه پلتفرم ها این قابلیت را ارائه نمی دهند، بنابراین مهم است که قبل از تعهد بررسی کنید.
  • مقیاس پذیری:پلتفرمی که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید باید پلتفرمی باشد که بتواند با شما رشد کند. اطمینان حاصل کنید که قادر به پاسخگویی به نیازهای آینده شما خواهد بود. در غیر این صورت، فقط بعداً مجبور خواهید بود پلتفرم‌ها را تغییر دهید. انجام این کار هم هزینه و هم زمان دارد.
  • یکپارچه سازی:پلتفرمی که انتخاب می کنید باید بتواند با نرم افزارهای دیگری که استفاده می کنید، مانند نرم افزار حسابداری و CRM، یکپارچه شود. در غیر این صورت، باید از راه‌حل‌ها استفاده کنید یا پلتفرم دیگری پیدا کنید.
  • طراحی و سفارشی سازی:گزینه های طراحی و سفارشی سازی ارائه شده توسط یک پلتفرم می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر به کنترل زیادی بر ظاهر و ظاهر وب سایت خود نیاز دارید، مطمئن شوید که پلتفرمی که انتخاب می کنید می تواند نیازهای شما را برآورده کند. پلتفرم‌های انعطاف‌پذیرتر ممکن است به هزینه‌های اولیه بیشتری نیاز داشته باشند، اما با اجتناب از راه‌حل‌ها، در درازمدت در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کنند.

 

هزینه پلتفرم تجارت الکترونیک چقدر است؟

هزینه یک پلت فرم تجارت الکترونیک بسته به ویژگی ها و عملکرد مورد نیاز شما می تواند بسیار متفاوت باشد. پلتفرم‌های ساده با ویژگی‌های اولیه ممکن است کمتر از ۱۰ دلار در ماه باشند، در حالی که پلتفرم‌های پیچیده‌تر با ویژگی‌های پیشرفته می‌توانند ۵۰۰ دلار در ماه یا بیشتر هزینه داشته باشند. اگر یک کسب و کار در سطح سازمانی هستید، احتمالاً هزاران دلار در ماه هزینه خواهید کرد.

این عوامل می توانند بر قیمت پلت فرم تجارت الکترونیک شما تأثیر بگذارند:

  • تعداد محصولات:اگر موجودی زیادی دارید، به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند آن را در خود جای دهد. این معمولاً بیش از یک پلتفرم برای موجودی کوچکتر هزینه دارد.
  • اندازه فروشگاه:یک پلتفرم با ویژگی های قوی تر برای فروشگاه هایی که بزرگ یا پیچیده هستند ضروری است. این معمولاً بیشتر از یک پلتفرم برای یک فروشگاه کوچکتر هزینه دارد.
  • روش‌های پرداخت:اگر می‌خواهید از چند روش پرداخت استفاده کنید، به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند همه آنها را پشتیبانی کند. این ممکن است بیشتر از پلتفرمی باشد که فقط از یک روش پرداخت پشتیبانی می کند.
  • پردازش پرداخت:اگر می‌خواهید از پلتفرمی استفاده کنید که پرداخت‌ها را برای شما پردازش می‌کند، باید هزینه‌ای برای هر تراکنش بپردازید. این معمولاً درصدی از کل مبلغ تراکنش به اضافه کارمزد ثابت خواهد بود.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO):اگر می خواهید از پلتفرمی استفاده کنید که فروشگاه شما را برای موتورهای جستجو بهینه می کند، معمولاً باید هزینه ماهانه بپردازید. برخی ویژگی‌های سئو را در برنامه‌های سطح بالاتر شامل می‌شوند، در حالی که برخی دیگر آن را استاندارد می‌کنند اما معمولاً قیمت پایه بالاتری را دریافت می‌کنند.
  • طراحی وب سایت:یک پلت فرم ممتاز معمولاً یک سرویس طراحی وب سفارشی ارائه می دهد. این بسته به اندازه و پیچیدگی فروشگاه شما می تواند صدها یا حتی هزاران دلار هزینه داشته باشد.
  • مهاجرت:اگر از یک پلتفرم تجارت الکترونیکی به پلتفرم دیگر تغییر می‌کنید، برخی از پلتفرم‌ها بر اساس پیچیدگی حرکت، هزینه دریافت می‌کنند. معمولاً این هزینه‌ها را هنگام جابه‌جایی یک فروشگاه در سطح سازمانی می‌بینید، اگرچه بسیاری از پلتفرم‌های کسب‌وکار کوچک هزینه‌ای اسمی برای انتقال آن برای شما دریافت می‌کنند، اگر اصلاً این سرویس را ارائه دهند.

روش شناسی

برای تعیین بهترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، رقبای سراسر این صنعت را در نظر گرفتیم و فهرستی از ۱۷ رقیب را برای تجزیه و تحلیل عمیق تهیه کردیم. سپس ما ۱۳ معیار مربوط به قیمت‌گذاری، ویژگی‌ها و سهولت استفاده را برای تعیین ۱۰ مورد برتر مقایسه کردیم. هنگام محدود کردن این انتخاب‌ها، همچنین در نظر گرفتیم که آیا پلتفرم‌ها دارای مدیریت موجودی و قابلیت‌های فروش چند کانالی هستند یا خیر.

در اینجا معیارهای کلیدی مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل برترین پلتفرم های تجارت الکترونیک هستند.

قیمت گذاری

راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی شما نباید بیش از آنچه می سازید برای شما هزینه داشته باشد، بنابراین پلتفرم هایی با هزینه های گزاف یا قیمت های ماهیانه غیرقابل تحمل را حذف کردیم. به طور مشابه، ما مطمئن شدیم که پلتفرم هایی با ارزش بالا را انتخاب کرده ایم. قیمت گذاری ۲۰ درصد از امتیاز کلی ما را تشکیل می دهد.

ویژگی ها و عملکرد

ویژگی‌های استاندارد به فروشندگان کمک می‌کند تا فروشگاه‌های خود را به سرعت راه‌اندازی کنند، در حالی که برخی از پلتفرم‌ها گزینه‌های اضافی مانند POS و گزارش‌های پیشرفته را ارائه می‌کنند. ما نگاهی دقیق به مدیریت موجودی نیز داشتیم. وقتی مشتری سفارشی می دهد، موجودی شما باید به تناسب کاهش یابد بدون اینکه نیازی به تنظیم چیزی داشته باشید. و وقتی موجودی را اضافه می کنید، باید بتوانید همه این کارها را از یک صفحه انجام دهید.

ما ویژگی ها و عملکرد را در ۴۰٪ از امتیاز کل وزن کردیم.

تخصص دست اول

تعیین بهترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی به تجربه دست اول نیاز دارد، زیرا عواملی مانند سهولت استفاده، قابلیت‌های سفارشی‌سازی و کیفیت ابزارهای فروش آنلاین اغلب تا زمان استفاده از پلتفرم مشخص نمی‌شوند. همراه با تجربه دست اول خود، ما محبوبیت، ویژگی های برجسته، ارزش پول و سهولت استفاده را در نظر گرفتیم تا ۴۰ درصد از امتیاز کلی را به خود اختصاص دهیم.

روندهای تجارت الکترونیک ۲۰۲۳

پنهانی نیست که تجارت الکترونیک در سال‌های اخیر کسب‌وکارهای زیادی را ایجاد کرده (یا شکسته است) و مصرف‌کنندگان بیشتری به دنبال وب‌سایت‌ها و ویترین فروشگاه‌های آنلاین هستند تا نیازهای خرید خود را برآورده کنند. دنیای دیجیتال اکنون تقریباً در هر بازار خرده‌فروشی مملو از گزینه‌ها است، بنابراین حفظ روند تجارت الکترونیک برای هر کسب‌وکاری که امیدوار است در هر صنعتی برتر باشد، حیاتی است.

ما برخی از روندهای قابل توجه تجارت الکترونیک را در سال ۲۰۲۳ گردآوری کرده ایم تا به شما و کسب و کارتان کمک کنیم تا از حضور آنلاین خود برای کسب سود استفاده کنید.

افزایش اتکا به آنلاین و موبایل

در مطالعه ای که توسط eMarketer انجام شد، فروش تجارت الکترونیک خرده فروشی در سراسر جهان در سال ۲۰۱۷ به حدود ۲.۳ تریلیون دلار رسید که نشان دهنده افزایش ۲۴.۸ درصدی نسبت به سال قبل است. فروش موبایل ۱.۴ تریلیون دلار از این کل را تشکیل می دهد که معادل ۵۸.۹ درصد از این فروش دیجیتال است که افزایش ۱۸.۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ نشان می دهد. از آنجایی که مصرف کنندگان در پی همه گیری کووید-۱۹ به شدت به دنیای دیجیتال متکی هستند، ما انتظار این ارقام را داریم. به افزایش هر سال ادامه دهد.

ماهیت راحت، راحت و بدون تماس خرید آنلاین – چه روی دسکتاپ، تبلت یا دستگاه تلفن همراه – اینجاست. خرید آنلاین اکنون آسان‌تر، دوستانه‌تر و در دسترس‌تر از همیشه است. همانطور که فناوری‌ها و الگوریتم‌ها به تکامل خود ادامه می‌دهند، ما انتظار داریم که شاهد رشد مستمر اکثر مشاغل از طریق تجارت الکترونیک باشیم. اگر کسب و کار شما هنوز آنلاین نیست یا حضور آنلاین شما چیزی را برای شما به ارمغان می آورد، بهینه سازی کسب و کار شما برای پاسخگویی به خواسته های خریداران امروزی در پلتفرم های متعدد، کلید ماندن در بالای بازاری است که به سرعت در حال توسعه است.

نسل های جوان تر

عادات خرید هزاره: گزارش روند نشان می دهد که ۸۰ درصد از مصرف کنندگان ۲۵ تا ۴۰ ساله عمدتاً به صورت آنلاین خرید می کنند. بهینه سازی سایت های آنلاین با توجه به اولویت ها و علایق خریداران جوان می تواند به افزایش پتانسیل فروش و نرخ تبدیل کمک کند. یکی از راه‌های آسان برای آزمایش جذابیت سایت شما این است که تحقیقاتی را انجام دهید که طراحی و کاربرد سایت شما بر اساس چه مشخصات جمعیتی جذاب است. بازاریابی شما به کجا می رسد؟ آیا می توانید طراحی سایت، تجربه کاربری خود را تغییر دهید یا مسیر جدیدی را در بازاریابی رسانه های اجتماعی انتخاب کنید؟

رسانه های اجتماعی

بازاریابی محصول و تبلیغات قابل خرید به طور یکپارچه در تقریباً تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، تیک تاک و اینستاگرام ادغام شده اند. حدود ۶۸ درصد از کاربران گزارش می دهند که از طریق یک پلت فرم رسانه های اجتماعی خرید کرده اند و تقریباً همه قصد دارند تا یک سال آینده چنین خریدی را انجام دهند. ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی برای تجارت خود و بازاریابی موثر محصولات خود در این سایت ها به شما کمک می کند تا به این مشتریان دسترسی پیدا کنید و فروش بالقوه خود را افزایش دهید. اگر از قبل در رسانه های اجتماعی هستید، آیا کاری که انجام می دهید نتیجه می دهد؟ اگر نه، ممکن است وقت آن رسیده که چیز دیگری را امتحان کنید.

نگرانی های زیست محیطی، پایداری و ارزش های تجاری

مردم در سرتاسر جهان بیش از هر زمان دیگری نسبت به محیط زیست آگاه شده اند. افزایش تمایل به حمایت از شرکت‌هایی که رویه‌های پایدار را در اولویت قرار می‌دهند، به معنای وجود پایگاه مصرف‌کننده آماده برای تأیید و حمایت از ارزش‌های تجاری مثبت است. بی‌طرفی کربن، تجارت منصفانه، منابع پایدار و محلی، فرهنگ شرکت مثبت و سایر جنبش‌های طرفدار محیط‌زیست، حمایت از مسئولیت‌های اجتماعی، همگی قدرت گرفته‌اند. شرکت‌هایی که مدیریت متفکرانه محیط‌زیست را انجام می‌دهند، در مقایسه با رقبای خود، شاهد افزایش علاقه و تجارت هستند.

مطالعه ای که توسط First Insight انجام شد نشان داد که مصرف کنندگان در هر سنی از شرکت ها انتظار دارند تا از شیوه های پایدارتری حمایت کنند. انتقال شرکت خود به یک مدل کسب و کار سبزتر و همسو کردن ارزش های شرکت با مصرف کنندگان امروزی، پتانسیل فروش را افزایش می دهد و به شما کمک می کند یک پایگاه مشتری وفادار تشکیل دهید. یکی از راه‌هایی که نشان می‌دهد شرکت خود را مسئول می‌دانید این است که برای وضعیت B-Corp درخواست دهید و سایر گواهی‌های مرتبط با صنعت خود مانند گواهینامه ارگانیک، گواهی تجارت آزاد و موارد دیگر را دنبال کنید.

تجارت بصری و ویدئو

همانطور که دنیای تجارت الکترونیک در حال تکامل است، اهمیت ارائه نمایندگی جذاب محصول تنها افزایش می یابد. عکس های ثابت محصولات دیگر کافی نیست. به نظر می رسد مصرف کنندگان قبل از تعهد به خرید، به طور فزاینده ای مایل به بررسی عمیق یک محصول هستند. ارائه ویدیوها، نظرات و محتوای تعاملی در مورد یک محصول می تواند آن را در دنیای آنلاین قابل فروش تر کند.

 

walladmin

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت